Obal je a bude súčasťou tovaru. Napokon, takmer všetko, čo denne nakupujeme a využívame, sa predáva a dodáva zabalené. Je to tak najmä z dôvodu ochrany výrobku, avšak treba povedať, že baliaci materiál je aj prvou informáciou o vás. O tom, či vašej značke alebo firme záleží na prezentácii, kvalite, detailoch alebo aj na životnom prostredí. Aké výhody má baliaci papier s vlastným motívom a čomu ho prispôsobiť?

Jednoduché a účinné

Ste veľká alebo malá firma? Prevádzkujete kamenný obchod alebo e-shop? Baliacim papierom s vlastným motívom vždy dokážete zlepšiť zákaznícku skúsenosť, teda zlepšiť „performance“ vašej spoločnosti a odlíšiť sa na konkurenčnom trhu.

Aké sú dve základné výhody baliaceho papiera s vlastným motívom?

  1. Zákazník dostane produkt zabalený v papieri s námetom, ktorý výrobok dokonale dopĺňa.
  2. Upútate pozornosť niečím neobvyklým a posilníte zapamätateľnosť značky.

Ak vaše produkty doručujete prostredníctvom tretích strán a využívate aj sieť úložných boxov, je vlastný baliaci papier jeden z vašich kľúčových marketingových nástrojov. Klient síce preberie tovar od inej spoločnosti, no v rukách si ponesie balíček s „odtlačkom“ vašej značky. Zabalením produktov do osobitého materiálu s výrazným a svojským dizajnom súčasne doručíte zapamätateľné posolstvo značky. Niektoré spoločnosti sú známe aj tým, že na vlastný obal ešte dokreslia alebo dopíšu personalizované odkazy. Zákazníci sa vďaka tomu radi vracajú a opakujú nákup. Cítia, že im na niekom vo firme záleží natoľko, že si dá s balením tovaru prácu naviac. Navyše, fotografie a videá takto upravených obalov zverejňujú na sociálnych sieťach, čo opäť pomáha marketingu vašej firmy.

Vlastný papier však môže byť pri vybraných produktoch aj „chodiacou reklamou“. Napríklad v prípade kvetinárstiev, odkiaľ si zákazník odnáša zabalené kytice. Tu môže byť papier tým, čo zaujme nielen klienta, ale aj všetkých, okolo ktorých s kyticou prejde.

Ľudia milujú otváranie balíčkov

Viete, ktoré videá na sociálnych sieťach ako YouTube, TikTok alebo Instagram patria medzi najzdieľanejšie a najviac prehrávané? Prekvapujúco sú to tzv. unboxing videá, teda zábery rozbaľovania balíčkov – od elektroniky až po hračky. Platí, že prvým kontaktom so zákazníkom je baliaci materiál a obal. Až do okamihu odbalenia sú súčasťou darčeka. Váš vlastný baliaci papier premení darčeky na umelecké výtvory, ktoré si obdarovaní zamilujú ešte predtým, ako uvidia obsah. Balenie ich teda pozitívne naladí na prijímané produkty.

Každý tovar si zaslúži kvalitné balenie

Na trhu je dostupné množstvo druhov kvalitných papierov, ktoré majú rôzne vlastnosti. V súčasnosti je zvýšený dopyt napríklad po rôznych ekologických alternatívach. Niektoré firmy ponúkajú potlač už od jedného kusa, ale zvyčajne majú na jednu objednávku stanovené minimálne množstvo. Celý proces konfigurácie už dnes prebieha online. Baliaci papier vám môže byť dodaný v hárkoch aj rolkách.

V závislosti od druhu výrobku zvážte, aký papier použijete a či ešte budú potrebné aj ďalšie baliace materiály. Napríklad keramika je krehká, určite je vhodné najprv ju zabaliť do bublinkovej fólie a až potom do baliaceho papiera. Kníhkupec zas musí myslieť najmä na to, že baliaci papier spevní mäkké dosky pri tzv. paperbackoch a ochráni rohy pred ohnutím, pri knihách s pevným obalom zasa chráni hrany pred ošúchaním. Baliaci papier teda musí okrem estetického hľadiska zohľadňovať aj charakter baleného produktu. Práve voľbou správneho materiálu a tvrdosti baliaceho papiera predídete poškodeniu výrobku, ale aj tvoreniu nevzhľadných záhybov. Je potrebné myslieť i na to, že balenie by sa malo dať ľahko roztrhnúť, respektíve odstrániť. V ideálnom prípade bude váš baliaci papier taký pekný, že ho koncoví klienti budú chcieť použiť znovu.

Z estetického hľadiska treba zvážiť viacero aspektov. Celkový dojem obalového materiálu podčiarkujú rôzne úpravy papiera, ako sú napríklad lesk či mat, parciálny lak, razba. Je však určite dobré premyslieť aj samotný motív – čo z neho a ako bude vidieť, keď sa do neho zabalí produkt. Potlač pritom môže byť všeobecná alebo prispôsobená sezónam – napríklad vianočná, jarná a podobne.

Pokiaľ budete do papiera baliť jeden druh produktu s podobnými parametrami (napríklad knihy), vhodným variantom môžu byť papierové vrecká s vlastným motívom. Proces balenia tak bude mimoriadne rýchly a jednoduchý, čo býva najmä v čase nákupnej špičky mimoriadne efektívne. Zaujímavým doplnkom môže byť potlačená lepiaca páska či samolepky na dotvorenie balenia.

Prehliadaná súčasť marketingu a brandingu

Produkt reprezentuje firmu a značku. Baliaci papier je súčasťou tohto produktu. Prostredníctvom neho privádzate svoju značku až do realizácie (predaja) produktov. Synchronizuje sa s príbehom firmy s DNA a víziou vašej spoločnosti. Je to jedinečná, a pritom jednoduchá a často prehliadaná príležitosť, ako zvýšiť úroveň zákazníckeho zážitku.

V tejto súvislosti pamätajte na to, že obalový materiál je členom celej rodiny vašich firemných tlačovín. Mal by teda zodpovedať vizuálnej identite firmy a obsahovať grafické prvky zhodné s dizajn manuálom. Práve ten je zárukou konzistentnej komunikácie a rozpoznateľnosti vašej značky. Zabalený produkt podaný klientovi zároveň s vizitkou a firemnou brožúrou, ktoré spoločne vizuálne ladia, je dôkazom, že myslíte na každý aspekt vašej činnosti. Zároveň je to predpoklad dôveryhodnosti, serióznosti a citu pre detaily.

.