Biznis tipy

Tvorba e-shopu #3: Príprava na spustenie

Po výbere vhodnej e-commerce platformy s ohľadom na počiatočnú analýzu požiadaviek a po investovanom čase do prípravy sa postupne dostávate do fázy finalizácie vášho e-shopu, na konci ktorej vás čaká jeho spustenie. Aj keď ste pravdepodobne po celkovom procese príprav plní očakávaní a najradšej by ste váš e shop uviedli do prevádzky čím skôr, je dôležité túto finálnu fázu nepodceniť. Čo zabezpečiť, aby bol e shop v rámci ostrej prevádzky pripravený obstáť v konkurenčnom prostredí?

Polygrafia & služby

Papierová mapa v súčasnosti: typy, ich význam a spôsob výroby

Na prvé zamyslenie sa môže zdať, že rozšírenie navigačných a mapových aplikácií v elektronických zariadeniach vytlačilo klasické mapy úplne do úzadia. Tie však ešte nepovedali posledné slovo a môžu poslúžiť nielen ako praktický pomocník, ale aj ako marketingový nástroj. Prečítajte si, aké typy máp sa vyrábajú, ako prebieha proces výroby a na čo pri nej dbať podľa účelu použitia.

Biznis tipy

Ako pripraviť obsahovú stratégiu pre vydavateľstvo

Vydavateľstvá sú subjekty, ktoré pomáhajú dostávať na svet množstvo hodnotného a originálneho obsahu. O to dôležitejšie je, aby samotné vydavateľstvo v rámci marketingovej komunikácie myslelo na svoj vlastný obsah. Obsahová stratégia je spôsob, ktorým definujete prístup k tvorbe užitočného obsahu pre svojich súčasných a potenciálnych zákazníkov, ale i segment ako taký.

Inšpirácie

Vznik knižných obálok – od histórie po súčasnosť

Obálka knihy je to, čo jej potenciálny čitateľ uvidí v kníhkupectve ako prvé. Netreba teda asi prízvukovať, že plní dôležitú komunikačnú a marketingovú funkciu. Ale nie vždy to bolo tak. Vydajte sa s nami na cestu v čase a dozviete sa, ako sa význam obálok s ohľadom na technologický pokrok a schopnosť zabezpečiť masovú tlač menil v priebehu stredoveku a priemyselnej revolúcie až po súčasnosť.

Biznis tipy

Stieracie žreby a kupóny v marketingu dobre fungujú

Stieracie žreby a kupóny sú vhodnou súčasťou marketingovej stratégie. Slúžia na zvýšenie povedomia o značke, získanie a udržanie záujmu zákazníkov, ale aj na interakciu s nimi. Žreby sú z pohľadu spotrebiteľa príjemným spestrením a šancou si zahrať, prípadne aj vyhrať bez toho, aby musel urobiť niečo komplikované. Kupóny sú zas najmä vítaný benefit, ktorý mu umožňuje ušetriť.

Polygrafia & služby

Brožúry a katalógy: prečo sa oplatia a ako ich spracovať

Online marketing zažíva svoju zlatú éru a kto nie je na internete, ako keby neexistoval. Netreba však zabúdať ani na offline svet. Hmatateľné marketingové materiály v podobe brožúr a katalógov sú stále pevným pilierom propagácie. V článku vám prezradíme, prečo sa oplatí zahrnúť brožúry a katalógy pre vaše produkty či služby do marketingového mixu, a poradíme, ako ich spracovať.

Inšpirácie

Puzzle – hra, ktorá má množstvo benefitov

Pri slove puzzle mnohým napadne zábavná aktivita – avšak viete, že puzzle ponúkajú aj ďalšie úžasné benefity? Pomáhajú rozvíjať sa a učiť, prinášajú relax a zlepšujú psychické zdravie. Dobrú službu pritom robia nielen deťom, ale aj dospelým. Využiť ich preto možno aj ako marketingový nástroj, ktorý zvýši popularitu firmy. Ako vznikli puzzle a aké sú ich výhody?

Biznis tipy

Ako definovať marketingové ciele a koľko si ich stanoviť?

Predstavte si, že cestujete na dovolenku do hotela pri mori. Sadáte do taxíka, prídete na letisko, zrazu si však uvedomíte, že nepoznáte názov hotela, jeho adresu a ani termín rezervácie. Vraciate sa späť na začiatok vašej cesty. Chceli ste byť čo najskôr na dovolenke, ale akosi ste opomenuli definovať cieľ trasy. Tento príklad zo života nie je síce zrejme reálny, ale v marketingu je podobný proces veľmi častý. Vydávame sa na cestu bez definovaných cieľov a termínov a veríme, že skončíme tam, kde chceme, resp. že dosiahneme želané výsledky.