Polygrafia & služby

Ako vybrať papier pre vašu knihu?

Je najlepšie zvoliť pre novú knihu ten najdrahší a najluxusnejší, aký si vydavateľ môže dovoliť, alebo, naopak, najlacnejší, aby zbytočne nenavyšoval jej konečnú cenu? Samozrejme, ani jedna z týchto otázok pri výbere papiera nie je správna. V prvom rade by sme mali zistiť, ktorý je pre našu knihu najvhodnejší. Pretože platí, že najvhodnejší znamená najlepší. Na jednej strane musí papier svojím vzhľadom a pocitom na dotyk vystihovať charakter knihy a dojem, ktorý chce autor v čitateľovi vyvolať, na druhej strane musí rešpektovať technické možnosti tlače a väzby.

Biznis tipy

Zákaznícky servis a zásady starostlivosti o klientov

Nielen v koronavírusovom období je kľúčovým bodom každého živnostníka, malej i strednej firmy rovnako ako korporácie starostlivosť o vlastných zákazníkov. Pripomeňme si niekoľko zásad, ktoré sa dlhodobo osvedčili. Samozrejme, podľa veľkosti a zamerania firmy sa niektoré hodia viac a niektoré menej. Na druhej strane, či ste ako živnostníci sami alebo riadite už veľkú firmu, určité všeobecne platné zásady starostlivosti o klientov sa zídu vždy.

Print manažment

Radko Bovan: O PRINT MANAŽMENTE – rozvíjajúcom sa segmente v polygrafii

PRINT MANAŽMENT je samostatný segment v polygrafii. Patria doň spoločnosti, ktoré pre svojich zákazníkov zabezpečujú výrobu komplexnej škály tlačovín, nevlastnia však pritom žiadne tlačiarenské technológie. Ich hlavným cieľom je poskytovať v celom spektre polygrafických produktov riešenia na mieru, ktoré vychádzajú vždy zo zákazníckych potrieb. O tomto rozvíjajúcom sa segmente v polygrafii sme sa porozprávali s podnikateľom, zakladateľom spoločnosti Polygrafické centrum, Ing. Radkom Bovanom.

Polygrafia & služby

Produkty objektívom profesionálov: Fotografia, ktorá predáva

V súčasnosti sme svedkami toho, že v oblasti marketingu má vizuálna prezentácia skutočne veľký význam. Dá sa povedať, že predáva. Čiastočne je tento fakt spôsobený tým, že je na trhu množstvo produktov a služieb, a je dôležité sa odlíšiť. Ak produkt dostatočne nezaujme na prvý pohľad, stráca u diváka kredit. Potom je už náročnejšie zaujať ho. Naopak, ak je fotografia pútavá, môže to znamenať istú konkurenčnú výhodu.

Biznis tipy

TOP 5: Marketingové aktivity, ktorým by ste mali venovať pozornosť

Rok 2020, ktorý zatiaľ pre podnikateľov predstavuje veľmi divokú horskú dráhu, sa nedávno preklopil do svojej druhej polovice. Koniec letných prázdnin je obdobím, kedy po back to school kampaniach prichádzajú tie vianočné a spolu s nimi aj úvahy o tom, kam posunúť podnikanie v ďalšom roku. Pripravili sme pre vás sumár TOP 5 marketingových aktivít, na ktoré vám odporúčame sa zamerať pri plánovaní komunikácie so zákazníkom na ďalšie roky.

Biznis tipy

Podstata (DNA) firmy a dôležitosť jej definovania a poznania

Každá firma je samostatný živý organizmus. Jej životnosť závisí od pevných základov, ktoré si vybudovala, a od hĺbky a rozsiahlosti misie, pre ktorú bola vytvorená. Má vždy jedného alebo viacerých zakladateľov a majiteľov, ktorí sú rozhodujúci pre jej ďalšie smerovanie. Zakladatelia určujú jej účel, nastavujú jej filozofiu, stanovujú hodnoty a v neposlednom rade celkovú víziu.

Polygrafia & služby

Na čo myslieť pri výbere papiera pre svoju tlačovinu

Voľba správneho papiera je pre konečný efekt tlačoviny rovnako zásadná ako príprava obsahu a grafických podkladov. Každý papier má svoj špecifický vzhľad, povrch a ďalšie atribúty, ktorými osloví čitateľa ešte skôr, ako si prečíta prvé slová alebo spracuje dojmy z obrázkov. Okrem toho, že papier tvorí prvý dojem, jeho výber má i pragmatickú rovinu. Ovplyvňuje možnosti použitia tlačových techník a celkový výsledok tlače, ale taktiež cenu distribúcie finálnej tlačoviny.