Bezpečnosť v IT #1: Sociálne inžinierstvo – jedna z hrozieb na internete
Byť vždy o krok dopredu. To je stratégia, ktorú si v IT oblasti častokrát vyberajú nielen spoločnosti, ale aj útočníci (hackeri). Dôležité je, aby spoločnosť nasledovala stratégiu preventívnych a systematických krokov a opatrení prv, ako bude musieť čeliť dôsledkom vydarených útokov. Buďte pripravení a odhaľte možný útok skôr, ako dôjde k akýmkoľvek škodám alebo úniku podstatných informácií. Sociálne inžinierstvo je hrozbou pre každého.
Finančná analýza – ako na ňu a v čom podnikateľovi pomôže
Pre mnohých podnikateľov je finančná analýza niečo ako nočná mora. Oveľa viac času sú ochotní tráviť riešením prevádzkových (napr. výrobných) problémov, vzťahmi so zákazníkmi alebo dodávateľmi. A čísla vnímajú ako určité nutné zlo, ktorému venujú pozornosť až vtedy, keď je to naozaj nevyhnutné. A aj v takom prípade pristupujú skôr k intuitívnym než sofistikovaným analytickým riešeniam. Pokúsime sa však ukázať, že finančná analýza má zmysel a práca s údajmi môže byť pre podnikateľa, naopak, veľmi prínosná.
Knihárske operácie 1: Skladanie a bigovanie
Knihárske operácie sú mimoriadne dôležitou súčasťou celého procesu výroby tlačoviny. V mnohých prípadoch výrazne ovplyvňujú kvalitu prevedenia a splnenie celkového účelu, na ktorý sú tlačoviny určené. Ich vhodné optimalizovanie so samotnou výrobou ovplyvňuje aj časovú a ekonomickú náročnosť celej realizácie. Bežne využívame rôzne druhy skladania, perforácií, dierovania a ďalšie špecifické formy úprav. V dnešnej časti si povieme viac o skladaní (falcovaní) a bigovaní (ryhovaní).
Prestížne knižné ocenenia, časť 1: Bookerova cena
Bookerova cena (kedysi známa ako Man Bookerova) je najprestížnejšie literárne ocenenie pre autorov literárnej prózy v anglickom jazyku. Udeľuje sa od roku 1969 a významom by sme ju mohli prirovnať k filmovým Oscarom. V článku vám prezradíme, kto sa o ňu môže uchádzať a kto nie, aká je odmena pre autora, a čo má toto ocenenie spoločné s otroctvom v britských kolóniách.
Aj firemné vizitky môžu byť nápadité
Vizitka je malá, ale informačne dôležitá tlačovina. Odzrkadľuje identitu firmy a zároveň prezentuje jej držiteľa. Hoci sa na prvý pohľad môže zdať, že je to len zanedbateľný kúsok papiera, ktorý sprostredkúva kontakt, svojím spracovaním odovzdáva aj iné posolstvo. O charaktere firmy, jej hodnotách, kreativite, prístupe k práci atď. Vytvoriť vizitku, ktorá efektívne reprezentuje firmu a je na pohľad originálna, je takmer umenie. V nasledujúcich riadkoch vám prinášame ukážky vizitiek, ktoré vám môžu poslúžiť ako inšpirácia pri tvorbe tých vašich.
Printové promo materiály pretrvávajú a predávajú
Tlač je hmatateľná. Uchopiteľná. Brožúra, bulletin, časopis alebo katalóg nezmiznú vypnutím displeja. Vďaka moderným technológiám a materiálom môžu byť vskutku pútavé, originálne, schopné prezentovať akékoľvek posolstvo. Súčasné trendy prinášajú interaktívne a vizuálne inovatívne prvky. Výsledok je hodnotný, trvácny, a čo je hlavné, schopný predať. Aké printové materiály sa oplatí stále využívať, na čo dbať pri ich tvorbe, čím ich možno ozvláštniť?
Ceny papiera rastú rekordným tempom – čo je za tým?
Začiatkom roka 2021 vyvolala väčšina výrobcov papiera rozruch predstavením plánov na výrazné zvýšenie cien natieraných i nenatieraných papierov a lepeniek. Oznámenie o druhej vlne zvyšovania cien, tentokrát už celoplošnej, nasledovalo v apríli a všetko nasvedčuje tomu, že tento trend bude aj naďalej pokračovať.
Typografia pre zvedavých alebo O dôležitosti fontov
Viete, aký font písma použil v roku 2008 v prezidentskej kampani Barack Obama? Bol to Gotham. Má vyššiu strednú výšku a široké oči, vďaka čomu je veľmi dobre rozpoznateľné a čitateľné. Takáto drobnosť dokázala odlíšiť transparenty Obamu od súperov, keďže meno Obama alebo slogan „Yes We Can“ bolo vidno aj z ostrého pozorovacieho uhla a písmo sa dobre vynímalo na fotkách v médiách, v online i offline priestore. Font je však dôležitý nielen pri mimoriadnych udalostiach. Čo brať do úvahy pri jeho výbere, ak pracujete s textami?