Nepodceňujte etikety, sú nositeľmi firemného posolstva
Pri výrobkoch s dodatočným obalom v podobe krabičky plní etiketa väčšinou iba doplnkovú funkciu. To sa však často netýka nápojov, jedla či kozmetiky. V ich prípadoch je etiketa nenahraditeľná a plní okrem estetickej aj informačnú funkciu. Na čo by ste pri návrhu etikiet pre vaše výrobky nemali zabudnúť a ako vytvoriť etikety, vďaka ktorým budú vaše výrobky v regáloch obchodov neprehliadnuteľné?
Kedy je možné predávať tlačoviny s 10 % DPH?
Väčšina tovarov a služieb sa na Slovensku musí predávať s 20 % sadzbou DPH. Avšak existujú niektoré výnimky, pri ktorých môže byť nižšia. Dokonca aj medzi tlačovinami. A nejde pritom len o knihy. Na ktoré tlačoviny sa môže použiť 10 % sadzba DPH? Prečo je pre podnikateľa výhodné uplatňovať si zníženú sadzbu DPH? Čo robiť, ak si nie ste istý, do ktorej kategórie produkt patrí?
Kríza vs. expanzia. Aký je rozdiel v riadení firmy?
Mnohým firmám klesajú tržby. Niekomu o 20 %, niekomu o 40 % a niekomu dokonca aj o 80 %. Týmto firmám sa možno skončilo obdobie expanzie. Niektoré z nich sú ohrozené natoľko, že zápasia o holý život. A niektoré už tento boj prehrali. Kríza je čas prečisťovania. Čas na zmenu, na definitívne odhodlanie sa urobiť nepopulárne rozhodnutia, ktoré však môžu byť nielen ozdravné, ale môžu znamenať i kvantitatívny posun vpred.
Vytvorte e-book, ktorému neskôr dáte tlačenú podobu
Podľa normy STN ISO 2789 sa e-kniha definuje ako „digitálny dokument, licencovaný alebo nelicencovaný, na ktorom prevláda text, ktorý možno prehľadávať a na ktorý možno nazerať analogicky ako na tlačenú knihu (monografiu).“. Čím sa vyznačujú e-booky a na čo by ste mali myslieť, ak plánujete dať e-booku tlačenú podobu?
Poznáte základné technické parametre papiera?
Ak sú vám výrazy ako gramáž, opacita alebo dráha papiera známe, pravdepodobne už základné parametre papierov poznáte. Všetkým ostatným sú určené nasledujúce riadky, v ktorých si vysvetlíme, prečo nie je papier ako papier. Znalosť jednotlivých pojmov vám môže pomôcť pri rozhodovaní, aký papier zvoliť na konkrétnu tlačovinu.
Pripravujete návod na použitie? Vyhnite sa týmto chybám.
Väčšina výrobcov berie návody na použitie k svojim výrobkom iba ako „povinnú jazdu“ kvôli tomu, aby si splnili zákonné náležitosti. Každý výrobok si však zaslúži kvalitný návod na použitie, ktorý bude zrozumiteľný aj vizuálne príťažlivý. Nielen obal, ale aj návod totiž reprezentuje váš produkt a zároveň ním vyjadrujete úctu zákazníkom, ktorí si ho zakúpia a dajú vám dôveru.
Spoznajte históriu papiera – tipy na múzeá a ručné papierne
Dnes je pre nás papier úplnou samozrejmosťou. Denne ho používame, no v podstate mu nevenujeme žiadnu špeciálnu pozornosť. Jeho výroba pritom môže byť hotovým umením a v minulosti sa spájala s viacerými remeslami. Ak chcete nahliadnuť do histórie tohto (ne)všedného materiálu, môžete navštíviť múzeá venované práve spracovaniu papiera.
14 produktových obalov, ktoré vás môžu inšpirovať
Každému je dobre známe, že obal predáva. Okrem obalov, ktoré dobre vyzerajú, odovzdávajú informácie a dostatočne chránia výrobok, však dizajnéri neraz navrhujú aj také, ktoré zákazníkovi prinášajú určitú pridanú hodnotu. Aké sú základné požiadavky na obaly a akými originálnymi či viacúčelovými obalmi zaujali vybrané produkty?